#2. Niska cena reklamy

Cennik usług pocztowych zależy od wielu czynników. Między innymi od tego, czy podejmowana z operatorem pocztowym współpraca jest jednorazowa, czy długofalowa. Znaczenie ma wielkość miejscowości, w której usługi mają być świadczone, a także rozmiar przesyłki. Cena za usługi pocztowe może mieć szczególne znaczenie dla firm i przedsiębiorstw, które chcą w ten sposób realizować strategie marketingu bezpośredniego. W takiej sytuacji nawet niewielkie różnice w cenie rozniesienia np. jednej ulotki mogą mieć kolosalne znaczenie. O czym warto wiedzieć, decydując się na taką formę reklamy?

Kto to jest operator pocztowy?

Jeśli planujesz tego typu dystrybucje materiałów reklamowych, przede wszystkim powinieneś wybrać odpowiednią firmę, która się tym zajmie. Ważne, aby posiadała ona status operatora pocztowego. Operator pocztowy to przedsiębiorca uprawniony do wykonywania działalności pocztowej, na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych. Korzystając z usług takiej firmy, masz gwarancję, że świadczy ona swoje usługi w pełni legalnie, a twoje materiały reklamowe dotrą do odbiorców. Status takiej firmy posiada m.in. rzetelna i profesjonalna firma Ulotki24.

druk ulotek

Jakie są formy dystrybucji materiałów reklamowych?

Kolejnym elementem na który powinieneś zwrócić uwagę, jest forma dystrybucji materiałów reklamowych. W zależności od grupy docelowej oraz celu kampanii reklamowej skuteczne mogą okazać się różne formy kolportażu. Wśród najczęściej spotykanych form kolportażu materiałów reklamowych można znaleźć między innymi: plakatowanie, dystrybucję adresową, dystrybucję bezadresową oraz wręczanie ulotek klientom i przechodniom.

Co to jest dystrybucja adresowa?

Dystrybucja adresowa materiałów reklamowych polega na dostarczeniu za pośrednictwem operatora pocztowego np. ulotek, broszur, katalogów czy gazetek reklamowych pod konkretny, wskazany adres w rejonie kolportażu. Najczęściej dystrybucja adresowa polega na roznoszeniu ulotek do bloków oraz roznoszeniu ulotek do domków. Wydawanie ulotek odbywa się wtedy do skrzynek pocztowych lub pod drzwi klientów. To skuteczna forma reklamy dla firm, które chcą dotrzeć ze swoją reklamą do konkretnie sprecyzowanej grupy docelowej (szczególnie ze względu na lokalizację). Z tej formy kolportażu materiałów adresowych korzystają m.in. takie firmy jak Selgros, UPC, Orange, mBank.

Co to jest dystrybucja bezadresowa?

Inną formą dotarcia do klienta jest dystrybucja bezadresowa. W tym przypadku możemy mówić również o wydawaniu ulotek przechodniom czy kolportażu punktowym np. do szkół, sklepów, instytucji. W odróżnieniu od dystrybucji adresowej w tym przypadku ulotka nie jest zaadresowana do konkretnego odbiorcy. Dystrybucja bezadresowa jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod marketingu bezpośredniego. Pozwala bowiem szybko dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Z takiej reklamy z powodzeniem od lat korzystają firmy tj. Kaufland, Stokrotka, KFC, McDonald, FlixBus.

Ile kosztuje profesjonalne roznoszenie ulotek?

Jak już wspomnieliśmy, cena za profesjonalne roznoszenie ulotek jest zależna od wielu czynników. Co do zasady można jednak przyjąć, że jest to koszt od około 4 gr do 10 gr netto za jedną ulotkę. Największe znaczenie ma tu format ulotki, a także rejon dystrybucji. W dużych miastach koszt może być mniejszy niż w mniejszych miejscowościach i wsiach, gdzie roznosiciel ulotek musi poświęcić więcej czasu na to, aby dotrzeć np. do wszystkich wskazanych punktów, gdzie ulotki mają zostać pozostawione.

Profesjonalne roznoszenie ulotek z pewnością będzie tanią i skuteczną formą reklamy m.in. w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Łodzi, Krakowie, Olsztynie, Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Radomiu. Jeśli interesuje cię profesjonalny kolportaż ulotek, skontaktuj się z przedstawicielem firmy Ulotki24 i poznaj szczegóły oferty, dopasowanej do potrzeb twojej firmy.