Operator internetu

Ulotki reklamowe to jedne z najbardziej uniwersalnych form promocji i kampanii reklamowych. Przy czym warto wziąć pod uwagę, że obecne ulotki znacząco różnią się od tych, które jeszcze kilka – kilkanaście lat temu można było znaleźć na ulicach największych miast w Polsce, czy też w skrzynkach pocztowych domków jednorodzinnych i bloków. Obecnie duży nacisk kładzie się na wysoką jakość wykonania projektu ulotki reklamowej oraz jej druk na wysokiej jakości papierze. Tyczy się to również ulotek reklamowych w branży handlowej. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi firma Ulotki24. Naszym klientom oferujemy kompleksowe usługi związane z projektowaniem, drukowaniem i kolportażem materiałów reklamowych.

Ulotka reklamowa – co powinna zawierać?

Zbyt duża ilość tekstu na ulotce reklamowej, może zniechęcić odbiorcę. Tworząc projekt ulotki, warto więc być oszczędnym w słowach i skupić się na konkretnych cechach reklamowanego produktu lub usługi. Chaos informacyjny na pewno nie zwróci uwagi odbiorców, a prędzej spowoduje, że ulotka szybko trafi do kosza. Co powinna zawierać dobrze wykonana ulotka reklamowa? Z naszego doświadczenia wynika, że należy zmieścić na niej między innymi:

  • Podstawowe informacje o firmie – nazwę, logo, dane teleadresowe;
  • Krótki opis produktu lub usługi handlowej – koniecznie uzupełniony o korzyści, które wynikają dla klientów z jego wyboru;
  • Hasło reklamowe – chwytliwe, krótkie i łatwe do zapamiętania;
  • Wezwanie do akcji – można je uzupełnić o informacje na temat np. aktualnych promocji;
  • Odnośniki do social mediów lub strony internetowej – obecnie coraz popularniejsze są także kody QR, które pozwolą odbiorcom na przejście na stronę WWW lub profil na kanale społecznościowym bez konieczności przepisywania nazwy firmy do paska wyszukiwarki. Ważne, szczególnie przy ulotkach reklamowych skierowanych do młodych odbiorców.

Ulotka reklamowa to niewielka forma reklamy. Standardowym rozmiarem ulotki jest DL (99×210 mm). Często spotykane formaty to też A7, A6 i A5. Jeśli obawiasz się, czy tekst zmieści się na tak niewielkiej ulotce, możesz skorzystać także z oferty ulotek składanych lub broszur. Zalecamy jednak ograniczenie zbędnego tekstu do minimum i skupienie się na tym, co faktycznie interesuje odbiorców i jest w stanie zapaść im w pamięć, już po pierwszym zatknięciu się z materiałem reklamowym.

Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową?

Firma Ulotki24 zajmuje się profesjonalnymi kreacjami graficznymi ulotek i materiałów reklamowych (broszur, katalogów, teczek ofertowych, plakatów wielkoformatowych, a także grafik do social mediów i na strony internetowe itp.). Nasi graficy i user experience designer tworzą nieszablonowe projekty, do których przekazujemy prawa autorskie. Jeśli zlecisz takie zadanie profesjonalistom, będziesz mieć pewność, że Twoja ulotka spełni wymagania nawet najbardziej wymagających klientów i wyróżni ją nowoczesny design.

Nowoczesna i skuteczna ulotka reklamowa – jaka powinna być?

Tworząc ulotkę reklamową samodzielnie, musisz pamiętać o dobrych praktykach związanych z wyglądem nowoczesnych materiałów reklamowych. Do najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu ulotek i materiałów reklamowych, należą:

  • Brak odpowiedniego wyeksponowania najważniejszych informacji – ulotka, która trafia do skrzynek pocztowych w blokach lub domkach jednorodzinnych, albo jest wydawana do rąk klientów, musi szybko przykuć ich uwagę. Jeśli tak się nie stanie, już po kilku sekundach może trafić do kosza. Pamiętaj więc o wyróżnieniu kluczowych informacji np. hasła reklamowego, informacji o promocji, kodu rabatowego etc.
  • Przekaz niedopasowany do grupy docelowej – pamiętaj, aby treść ulotki zawsze była napisana językiem, który trafi do Twojej grupy docelowej. Tutaj łatwo o zapomnienie się. Szczególnie jeśli na co dzień skupiasz się na relacjach biznesowych itp., a ulotkę kierujesz np. do nastolatków. Ulotkę musisz dopasować do potrzeb odbiorców. Tyczy się to zarówno treści, jak i grafiki.
  • Nieodpowiednie grafiki – projektując ulotkę reklamową, pamiętaj o odpowiednim rozmieszczeniu treści i wybraniu odpowiednich kolorów liter i tła. Połączenia typu niebieskie litery i czarne tło są nieczytelne i mogą zniechęcić do zapoznania się z treścią ulotki. Zwróć również uwagę na to, czy obrazy, z których korzystasz, nie są objęte prawami autorskimi.

Po zaprojektowaniu ulotki należy zlecić jej druk. Ulotki24 zajmuje się również drukiem ulotek w sprawdzonej drukarni internetowej z dostawą za 0 zł. Drukujemy także gotowe projekty ulotek reklamowych. Korzystając z usług drukarni, zwróć uwagę na to, aby materiały reklamowe zostały wydrukowane na wysokiej jakości papierze o odpowiedniej gramaturze.